Wednesday, May 14, 2008

Iklan Maktabah Dimasyq

Maktabah Dimasyq

Mu’tah , 1 Jamadil Awwal – Penduduk sekitar Hayyu Syuweih hari ini gempar dengan penghantaran berkotak-kotak kitab ke sebuah rumah berhadapan Madaris al-Himmah Nahwu al-Qimmah. Setelah disiasati, rumah tersebut rupa-rupanya disewa oleh sekumpulan siswa Malaysia yang menuntut di Universiti Mu’tah. Apabila ditanya, ketua rumah mereka, Sdr Adzhar menjelaskan bahawa mereka membuka kedai buku khusus untuk mahasiswa Malaysia dengan nama Maktabah Dimasyq. Tujuan Maktabah ini dibuka adalah untuk kemudahan dan kebajikan mahasiswa Malaysia, di samping menjimatkan masa mereka dari ke ‘Amman dan mengurangkan kos membeli kitab-kitab berkenaan.

Buat masa ini, Maktabah Dimasyq ini masih dalam proses melengkapkan stok-stok kitabnya. Oleh itu, mereka akan membuka tempahan kitab-kitab yang diperlukan mahasiswa Malaysia dan menguruskan beliannya dari ‘Amman dalam masa seminggu. Maktabah Dimasyq boleh dikunjungi seperti waktu biasa oleh siswa. Namun bagi siswi, waktu kunjungan yang ditetapkan adalah pada setiap hari Jumaat, Sabtu dan cuti am; mulai jam 2 petang ke 7 petang. Kunjungan sebaiknya dimaklumkan pada talian berikut : 03 – 236 0796 atau 0779 590 342 atau 0779 072 696 atau 0779 824 321 atau 0779 824 336.

Selain itu, mereka turut menyediakan maklumat berkenaan Maktabah ini di alam maya dan laman mereka boleh dikunjungi di alamat : http://maktabahdimasyq.blogspot.com - TANPANAMA

No comments: